Pensioenfonds Abbott heeft een nieuwe klachtenregeling. Deze regeling is eenvoudiger voor jou als deelnemer. De regeling sluit nu ook aan bij de nieuwe regels voor pensioen van de Wet toekomst pensioenen.
Vanaf 1 januari 2024 moeten alle pensioenfondsen zich hieraan houden. Verder voldoen we nu aan de nieuwe normen uit de gedragslijn “Goed omgaan met klachten” van de Pensioenfederatie.
Eenvoudiger
De nieuwe klachtenregeling is eenvoudiger. Dat maakt het makkelijker voor jou als deelnemer. In de vorige regeling was er nog een verschil tussen een klacht en een geschil. In de nieuwe regeling is de definitie van een klacht ruimer. Wat we eerder een ‘geschil’ noemden, valt nu ook onder de noemer ‘klacht’. Zo hoeven we nu nog maar één duidelijke procedure te voeren in plaats van twee. AZL voert voor ons de klachtenregeling uit. Als je er niet uitkomt met AZL, dan kun je in beroep gaan bij het dagelijks bestuur van ons pensioenfonds.
Niet tevreden? Meld je klacht bij ons
Ben je niet tevreden over hoe wij omgaan met jou of je pensioen, dan is dat natuurlijk heel vervelend. Wij lossen dit graag zo snel mogelijk voor je op. Daarom is het belangrijk dat je je klacht bij ons meldt. Zo kunnen wij ervan leren en voorkomen dat het vaker gebeurt. Meld je je klacht bij ons, dan doen wij ons best om zo helder mogelijk aan te geven wat jij van ons kunt verwachten. Met bijvoorbeeld duidelijke informatie over wanneer je van ons reactie krijgt.
Meer weten?
Lees hier meer over de nieuwe klachtenregeling.